fredag 6 april 2012

Livet leker......

Nu börjar det bli vår även om det kommer en köldknäpp då och då. Livet är plötsligt enklare och roligare.
Speciellt roligt är det för mig när radion spelar Lalehs låtar flera gånger om dagen ....
OCH min favoritdanslåt Moves like Jagger med Maroon 5 var en av låtarna i Let's Dance!!! Kan inte bli bättre. Nu blev jag tvungen att kolla in Let's Dance efteråt - brukar ju inte se det programmet. Tja, lite mera action i dansen hade väl inte varit fel..... men låten är ju som vanligt hur bra som helst.

Har köpt ett album av Laleh - det räcker inte med radion - snacka om att vara "addict" på hennes låtar!

Ska så dill. Det är dags för det nu. Jag hatar att köpa dill som varken luktar eller smakar. Spelar ingen roll om det är vanlig eller eko-odlad eller fryst dill - helt noll arom. Hur åstadkommer man denna lukt- och smaklöshet?? Är dill en växt eller något av grön plast? Kan jag lika gärna strö lite grönt gräs över maten? Tomater smakar inte heller särskilt mycket tomater och skalet är hur tjockt som helst för att klara av transporter runt hela jordklotet.


Nä, nu får jag sluta gå ner mig i gnällande - våren är ju här och snart kommer min egen dill och egna tomater och färskpotatis och blommande tulpaner och äppelträd. Rosévin utomhus i lä med sol och värme.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar